In God I trust

Som ni kanske vet så är jag väldigt kristen. Jag tror faktiskt på Gud och på Jesus, kanske låter konstigt i vissa öron men jag gör det. Dock har jag inte alltid varit så kristen som jag är nu. När jag bodde i Stockholm var jag aldrig i kyrkan utom på skolavslutningarna och vi pratade nästa aldrig om Gud hemma. När jag flyttade till Skövde ändrades allt, jag hade en vän till mig som sjöng i en kör inom kyrkan och jag gick dit en gång och sedan dess har jag varit fast för jag tyckte det var så himla roligt. Jag började sjunga på gudstjänster med kören, lärde mig massor av psalmer, böner och hur man såg på Gud, Jesus, livet och allt, nått som inte skulle ha hänt om jag hade bott kvar i Stockholm. Sen efter att jag hade konfimerat mig fick jag en förfrågan av min församlingpedagog Maria om att börja ha konfimandgrupper och gå en konfirmandledarutbildning och jag tackade givetvis ja. På den vägen har jag blivit mer och mer troende, jag började känna mig väldigt hemma där och jag stortrivs där.

Men det finns dock en sak jag undrar, ibland känns det som om vissa tycker det är konsigt att man är kristen, dem frågar en hur man kan tro på Gud och Jesus och säger att Gud inte finns och så vidare. Tillexempel fick en av mina nära vänner fick en fråga om hon var kär i jesus för hon hette en sak på msn, vad är det för kommentar liksom? Bara för att man älskar Jesus och Gud betyder det inte att man är kär i dom, det betyder att Jesus och Gud betyder väldigt mycket för en i ens liv och att Jesus och Gud har en stor plats i ens hjärta. Jag tycker det är dumt och dåligt att slänga ut sig sådana dumma kommentarer till folk som verkligen är troende, det är som att se ner på oss som är troende tycker jag personligen. Jag menar inte att man inte får fråga folk varför dom tror på Gud och så men att slänga ut sig sådana dumma kommentarer som min vän fick är bara otroligt dumt!

Jag kommer alltid att bära med mig den kristna tron i mitt hjärta. Gud finns alltid där om man behöver prata, gråta eller bara vara. Han finns där och torkar ens tårar och ger en styrka att fortsätta kämpa igenom jobbiga stunder i livet, Han har hjälpt mig mycket den senaste tiden.

Jag ber till Gud varje dag innan jag ska sova och jag tänker ofta på Honom. Jag tackar Gud och Jesus dagligen för dagen och ber för att mina vänner, deras familjer och min familj ska ha det bra.
Tror jag har fått sagt mitt nu och mina tankar :)

In God I trust!
I'm christian and I'm proud of it!-
Jag är kristen och jag är stolt över det!
<3



Kommentarer
Postat av: Christoffer

Fint skrivet. Får nästan tårar :) Våran Gudsbild stämmer bra :) Tänk att man aldrig behöver oroa sig. Allt kan vi lägga i Guds hand. Underbart ! :)

2010-07-22 @ 23:35:36
Postat av: Vicki

Tack så mycket! :) ja, det gör den! Ja allt kan vi lägga i Guds hand ! :)

2010-07-23 @ 23:28:24
URL: http://vickita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0